maandag 2 november 2009

Floor op bezoek

Floor was een weekendje in Haydom en het voelde heel erg vertrouwd. Eigenlijk alsof ze daar altijd al was. Grappig is het dat je je enorm kunt verheugen om iemand te zien en dan zie je elkaar eindelijk... en dan is het heel gewoon. Ik neem dat aan voor een goed teken.
- ontbijtje in de achtertuin -
We hebben samen nog een keer Mount Hanang beklommen en geslapen op 3100 meter, 300 meter onder de top. Het was een superavond, met goud licht wat tussen de bewolking op de berg en de horizon door scheen. Onze tent stond in een grot, een beetje uit de wind. Ondanks onze bedenkingen of we wel met zijn drieën in het kleine tentje zouden passen ben ik blij dat we met zijn drieën waren. Het heeft ons zeker lekker warm gehouden. Morgen vlieg ik naar Arusha, even een weekje eruit, Mount Meru beklimmen (4700 meter) en dan meeten Floor, Joost en ik nog een laatste keer in Arusha.
- Floor en 'Josti' ;-) -
- wildkamperen in Tanzania -
Verder gaat het zijn gangetje, wordt al een volleerde gynaecoloog. Voor een ovariectomie of keizersnede draai ik mijn hand niet meer om. Een uterusextirpatie met klemmen die niet klemmen, scharen die niet knippen en hechtdraad wat breekt omdat het over de datum is, net als je een groot vat afbind, blijft een beetje spannend, maar ook dat gaat steeds beter Vandaag nog visite gedaan bij een overvolle antenatal room waar de vrouwen met zijn drieën op een bed lagen (moet je nagaan, eigenlijk met zijn zessen).
- klein stukje klimmen... -
- en op de top! again -
De groentetuin groeit hard! Ik heb de eerste ronde bonen al geoogst en nu komen er weer nieuwe bloemetjes in, dat betekent nieuwe bonen! Ook de parika staat in de knop en de watermeloen groeit hard. De tomaten hangen al aan de stokken, nu nog rood worden aan de plant en dan lekker opsmikkelen. De courgette is al 5 cm lang, hopelijk kan ik die gaan oogsten voordat ik terug naar NL kom, want dat is al over ongeveer 6 weken. En dan zit de eerste helft er al op. Is het niet te geloven hoe snel de tijd vliegt.....?!
Anyway, ondanks dat ik Alvin heel erg mis, heb ik het enorm naar mijn zin!
- mountain sunset -

2 opmerkingen:

  1. He lieve El,

    Wat gezellig!!!!!! Ik geniet erg van je berichten, fijn dat je zo geniet. Hier vliegen de babys me ook om de oren!
    Tot snel, heb al zin in ons diner!

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vind Bo zo leuk! Komt ie straks straks ook mee naar nederland???

    BeantwoordenVerwijderen