donderdag 30 juli 2009

Aankomst in Haydom Lutheran Hospital

Nog maar een week verder en al weer zo veel gebeurd.
Samen met Alvin ben ik op autojacht gegaan en heb ik een Toyota 4WD overgenomen van een Zuid-Afrikaan die het land ging verlaten.
Het is werkelijkwaar een joekel van een bak en twee dagen geleden zijn we er mee naar Haydom gereden. 300 km waarvan 180 km offroad. Een goede test. En de auto is met vlag en wimpel geslaagd! Het duurde ongeveer 7,5 uur om van Arusha (metropool vergeleken met Haydom) naar Haydom te rijden. Onderweg verandert het landschap van bergachtig, naar savanne, naar uitgestrekte meren met giraffen (heel in de verte) weer in savanne. Er bestaan niet echt richtingaanwijzers. Het is dus telkens een gok of je het goede zandpad neemt. Ongelooflijk dat het in een keer gelukt is.
Ondertussen is mijn huisje met uitzicht over de savanne ingericht. Er is al een tuinman aan de slag gegaan met het omspitten van een stuk grond voor de moestuin. Kennisgemaakt met de buren en vandaag een hele uitgebreide rondleiding door het ziekenhuis, school en weeshuis gehad. Indrukwekkend wat hier in de middle of nowhere allemaal is.
Ook heb ik net afscheid genomen van Alvin. Helaas ging het allemaal veel te snel. Ineens stond er een mannetje voor onze neus met het bericht dat het vliegtuigje er was en dat we over 10 minuten konden vertrekken.... En wij dachten dat Alvin de volgende ochtend zou vertrekken. Dus dan heb je 5 minuten om je tas in te pakken en 5 minuten om afscheid te nemen. Zo ongeveer. Maar wat een mooie 2 weken hebben we hier samen gehad. Daar ga ik het de komende 5 maanden mee doen.
Anyway, maandag begin ik met werken. Komende dagen een beetje aanrommelen in huis en in de tuin... Lekker burgelijk he.

7 opmerkingen:

  1. Lieve Ellen,
    Fijn te horen dat de eerste indruk goed is.En, het kan ook niet missen, maar je hebt al een tuinmannetje ingeschakeld.Tegen de tijd dat wij komen, kunnen we uit jouw tuintje de groente halen. Van Alvin zullen we de eerste verhalen wel horen.
    Ellen, succes maandag met je start.
    Liefs mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Ellen,
    Ziet er goed uit die tuin! Hopelijk is mijn moestuinboek geschikt voor de Afrikaanse grond... Jammer dat Alvin weg is, maar misschien ook wel goed dat het zo snel ging, dan heb je geen tijd gehad om er tegen op te zien! Ik heb vandaag mijn laatste dagje op de SEH voor de vakantie. (Yippie!!!) Zaterdag rijden we met ons tentje ergens heen. Zweden of het zuiden, afhankelijk van weeronline ;-)
    Nou, ik ben klaar voor je avonturen! Toitoitoi maandag en schrijf ze!!

    Liefs Juul

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Awel awel, het gaat allemaal rap he!? Leuk om te lezen dat je al een goeie 4x4 hebt gevonden (met knappe chauffeur zag ik op de foto ;-P).
    Blijf ons op de hoogte houden! (stiekem ben ik een beetje jaloers ;-)
    groetjes
    Stefaan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve El!
    Wauw, niks traagheid en bureaucratie op het ziekenhuisterrein! Klinkt goed, een mannetje die de tuin omploegt! Fijn dat je het lekker gehad hebt met Alvin. Geniet, ben erg benieuwd naar je eerste werknieuws!

    Liefs Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  5. He lieve Ellen,

    Hier een berichtje van de van Opzeeland Clan...
    Toch gek dat je nu echt weg bent. Wel super dat jullie samen de eerste indruk hebben kunnen ervaren.
    Ben er benieuwd hoe je het zult hebben en we houden je op de hoogt van het wel en wee hier in Elst en omgeving.

    Liefs Bryony

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Ellen, wat een cultuurshock lijkt me! Fijn dat Alvin en jij het zo mooi hebben gehad, kunnen jullie hopelijk even op teren! Ben benieuwd hoe je hereniging met je oude kennissen (mama swai?)was! En natuurlijk hoe Haydom er uit ziet en jou gaat bevallen! Idd misschien maar goed dat jullie afscheid snel ging, lijkt me anders toch lastig. Nou, werk en tuinier ze daaro! Tot het vlg bericht! gr Joke Born

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk man huisje tuintje! Je maakt het je prima naar de zin dus :-)
    Hoe is je eerste werkweek tot nog toe?
    X

    BeantwoordenVerwijderen